fbpx
Zaznacz stronę

Pewnie słyszałeś już mnóstwo razy, że specjalizacja zawodowa to podstawa do bycia ponadprzeciętnym trenerem, większy dochód i rozpoznawalność. Tylko jak ją określić? Specjalizacji się nie wymyśla, lecz odkrywa ją w sobie.

 

Pięć specjalizacji trenera fitness

 

Specjalizacja otwiera Ci drzwi do pracy w najlepszych klubach fitness, wyróżnia Cię na rynku fitness i sprawia, że klientom łatwiej jest do Ciebie dotrzeć. Pamiętaj, że to eksperci mają najwyższe stawki, a kierując ofertę do wszystkich ludzi świata tak naprawdę nie kierujesz jej do nikogo… Jako konsumenci świetnie to rozumiemy i nie szukamy najtańszej oferty, ale tej która najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Twoi klienci robią dokładnie to samo – szukają trenera, który rozwiąże ich konkretny problem, a nie będzie człowiekiem-orkiestrą.

 

Uważam, że specjalizacji się nie wymyśla, lecz odkrywa ją w sobie.

 

Przyjrzyjmy się specjalizacjom szczególnie pożądanym przez rynek fitness. Wyróżniłam pięć z nich.

 

1. Treningi pół-personalne (dla 2-3 osób)

 

– możesz prowadzić je w klubie fitness lub stworzyć własne, kameralne studio fitnessu lub treningu personalnego;

– jest to dobre rozwiązanie dla klientów, którzy wiedzą już, że w treningu grupowym trudno jest osiągnąć spektakularne efekty, a nie są jeszcze gotowi na pracę z trenerem 1:1;

– w treningach pół-personalnych możesz jeszcze bardziej zawęzić specjalizację, np. do treningów prozdrowotnych, sylwetkowych, itp.

 

2. Treningi / zajęcia dla osób z nadwagą i otyłością

 

– klienci ze znaczną nadwagą nie czują się komfortowo wśród wysportowanych osób, jest im trudno zrobić pierwszy krok i przyjść do klubu;

– zajęcia skierowane tylko dla nich spowodują większą otwartość, zaangażowanie i chęć pracy, spowodują nawiązanie więzi społecznych;

– możesz stworzyć zajęcia zamknięte dla stałej grupy, zorganizować obozy odchudzające, warsztaty tematyczne, spotkania z terapeutą, itp.

– taka specjalizacja bardzo dobrze łączy się z psychodietetyką, dietetyką, diet coachingiem, itp.

– jest to idealna specjalizacja dla osób interesujących się psychologią, coachingiem, itp.

 

3. Treningi / zajęcia dla mam (w trakcie ciąży, po jej zakończeniu i z niemowlętami)

 

– młode mamy to coraz większa grupa klientów w klubach fitness;

– bardzo dobrze czują się na treningu w obecności innych mam (nawiązanie relacji jest dla nich równie ważne, jak sam trening);

– taka specjalizacja często łączy się z kontynuacją treningów na długie lata (odchudzanie po ciąży, wzmacnianie mięśni głębokich, a później zajęcia grupowe);

– wybór tej specjalizacji będzie bardzo dobry dla trenerek, które również mają dzieci, dla instruktorów pilatesu, jogi i dla tych, którzy lubią pracować przedpołudniami.

 

4. Treningi on-line

 

– bardzo wygodna opcja dla klientów, dla których cena karnetu w klubie fitness jest zbyt wysoka lub nie czują się w nim komfortowo albo nie mają czasu na dojazd do klubu;

– w internecie możesz spotkać dziś więcej potencjalnych klientów, niż na ulicy 😉 wirtualna rzeczywistość staje się coraz bardziej popularna, a narzędzia do pracy on-line są coraz wygodniejsze i łatwiejsze w obsłudze;

– możesz prowadzić treningi poprzez transmisje na żywo (klient ćwiczy w swoim domu), możesz wysyłać gotowe plany treningowe na podstawie przeprowadzonego wywiadu lub sprzedawać gotowe pakiety treningowo-dietetyczne, zakładać internetowe grupy wsparcia, itp.;

– jest to specjalizacja, która może stać się Twoim dodatkowym źródłem dochodu.

 

5. Treningi z dojazdem do klienta (klienci indywidualni lub biznesowi)

 

– oferta skierowana do klienta ekskluzywnego, bardzo wymagającego;

– taki klient oczekuje nie tylko profesjonalnego treningu, ale i wsparcia, motywacji, elastyczności, dyskrecji, bardzo często pomocy w obniżeniu poziomu stresu;

– trudnością może być nawiązanie współpracy z takim klientem, jeśli jednak się to uda – będzie ona długotrwała i korzystna finansowo;

– polecam ją osobom z długim stażem pracy trenerskiej, ale i doświadczeniem w pracy korporacyjnej, aby lepiej zrozumieć swojego klienta.

 

Najważniejsze, żeby wybrana specjalizacja wynikała z naturalnych predyspozycji, umiejętności, doświadczenia. Najlepiej, żeby była powiązana z Twoimi zainteresowaniami lub pasją. Tylko wtedy będziesz naprawdę autentyczny i wzbudzisz zaufanie klientów.