fbpx
Zaznacz stronę
Czasami tak, a czasami nie  To zależy od wielu czynników. Zobacz, kiedy moim zdaniem, podawać cenę, a kiedy nie:
 
NIE UMIESZCZAJ CEN NA WWW, GDY:
  • oferujesz usługę premium, która jest dużo wyższa niż uśredniona cena rynkowa. W takim przypadku jako wezwanie do działania ustaw np. możliwość zapisu na bezpłatną konsultację, podczas której najpierw przedstawisz wartość usługi i dopasujesz ją do klienta, a klient wiedząc, że to jest coś dla niego, sam zapyta o cenę;
  • być może nie z każdym klientem chcesz pracować. I tutaj również sprawdzi się wstępna konsultacja, podczas której obie strony podejmą decyzję, czy rozpoczynają współpracę (np. jeśli masz wąską specjalizację lub nie chcesz pracować z klientem niezmotywowanym do zmiany, itp.);
  • przygotowujesz indywidualną wycenę pod każdego klienta. Inna cena będzie wtedy, gdy klient chce z Tobą trenować 2x w tygodniu, a inna jeśli chce trenować, a do tego mieć ułożoną dietę i korzystać z "pogotowia telefonicznego", czyli częstego z Tobą kontaktu.
WADY: wiele osób lubi mieć podane czarno na białym, co ile kosztuje i nie chce tracić czasu na dopytywanie i czekanie na informację. Brak podanych cen może również zachęcić klienta do negocjacji.
ZALETY: polecam ją trenerom, którzy mają zawężoną specjalizację, mocną markę osobistą, dużą liczbę klientów i nie chcą być trenerem dla każdego. Dodatkowo, zanim podasz cenę, możesz najpierw poznać potrzeby klienta i skroić ofertę idealną dla niego.
 
 
UMIEŚĆ CENY NA WWW, GDY:
  • chcesz zawęzić ilość osób potencjalnie zainteresowanych ofertą (jeśli ktoś oczekuje treningu personalnego za 50 zł, od razu "odpadnie" widząc Twój sensowny cennik);
  • podawaj ceny, gdy sprzedajesz produkty, szkolenia lub oferty grupowe (np. szkolenia on-line);
  • polecam podawanie cen w przypadku prowadzenia np. klubu czy studio fitness.
WADY: umieszczenie cennika może spowodować, że klienci dokonają wyboru na podstawie porównania konkurencji, a nie dlatego, że chcą pracować właśnie z Tobą.
ZALETY: oszczędzasz czas, ponieważ nie musisz osobiście udzielać wszystkich informacji - odsyłasz osobę zainteresowaną na www.
 
 
✔️ MIX OBU STRATEGII:
  • możesz umieścić na www cenę jakiegoś tańszego produktu lub usługi (np. PDF z jakimś poradnikiem lub rozpisanie planu treningowego do samodzielnego wykonania), a droższe pakiety sprzedawać poprzez konsultacje.
 
POMOCNE WSKAZÓWKI: ↩️
🏋️‍♀️ Mała część ludzi dokonuje decyzji zakupowych na podstawie ceny.
🏋️‍♀️Czy na pewno chcesz, żeby klient wybrał Ciebie, bo jesteś najtańszy? Czy to Twój idealny klient?
🏋️‍♀️ Skup się na jak najdokładniejszym przedstawieniu CELU, który klient osiągnie przy Twojej pomocy. Od czego jesteś? W czym pomagasz? Dlaczego klient miałby chcieć pracować właśnie z Tobą?
🏋️‍♀️ Pamiętaj, że klient nie płaci za Twój czas, ale za EFEKT, który osiągnie dzięki pracy z Tobą. Jeden trener może ćwiczyć z klientem codziennie, a ten i tak nie będzie miał widocznych rezultatów. Drugi trener może ćwiczyć z klientem 2x/tyg. i potrafi tak zmotywować klienta, że ten osiągnie swoje cele. I własnie za to płaci klient, bo przecież nie jesteś panią / panem do towarzystwa
🏋️‍♀️ Twój czas jest ograniczony i ustalając stawki godzinowe bardzo szybko dojdziesz do sufitu finansowego.Pamiętaj - klient płaci za EFEKT.
 
A Ty trenerze? Jaką masz strategię dotyczącą podawania cen? Podziel się opinią w komentarzu!
 
Jeśli chcesz przy mojej pomocy ustalić swoją strategię cenową, umów się na bezpłatną 30 minutową konsultację. Sprawdzimy, czy praca ze mną 1:1 również dla Ciebie będzie trampoliną, która wzniesie Cię do nieba Zarezerwuj swój termin: kontakt@martabukowska.pl
 
Marta Bukowska
 
Ps. Zapraszam do dyskusji w zamkniętej grupie na FB dla trenerów personalnych i instruktorów fitness. Chętnie porozmawiam KLIK: https://bit.ly/2vKu8Yw